08 April 2009

Rindu..


Bismillah..

Antara kenangan terindah dalam hidup ni, bilamana kita punya teman akrab yang sentiasa di sisi ketika senang dan susahnya kita. Ana gembira punya teman yang ramai. Walau sekian lama tidak berjumpa, alhamdulillah hubungan itu masih ada, biar hanya di alam maya.

Lagu ni, khusus buat dua orang teman ana, antara insan yang paling ana sayangi dan rindui. Insan-insan yang pernah menjadi inspirasi buat diri ini. Biarpun kenangan pahit dan manis itu menyakitkan bila dikenang-kenang, namun kenangan itu tetap antara yang terindah dalam hidup ini.

Khas buat sahabat sejatiku:
Nurain binti Mohd Kamal dan Suziliana binti Saari



Sahabat Sejati - UNIC

Judul: Sahabat Sejati
Munsyid: UNIC
Album: See You Di IPT

Ku biar kalam berbicara
Menghurai maksudnya di jiwa
Agar mudah ku mengerti
Segala yang terjadi
Sudah suratan Ilahi

Ku biarkan pena menulis

Meluahkan hasrat di hati
Moga terubat segala
Keresahan di jiwa
Tak pernah ku ingini

Aku telah pun sedaya

Tak melukai hatimu
Mungkin sudah suratan hidupku
Kasih yang lama terjalin
Berderai bagaikan kaca
Oh teman maafkanlah diriku

Oh Tuhan
Tunjukkan ku jalan

Untuk menempuhi dugaan ini
Teman maafkan jika ku melukaimu
Moga ikatan ukhuwah yang dibina
Ke akhirnya

Sahabat
Pertemuan dan perpisahan
Adalah ketentuan Ilahi
Semoga kita terus berada
Di bawah naungan Ilahi
Hingga ke akhirnya


Aku tidak kan terdaya
Menahan hibanya rasa
Kau pergi meninggalkan diriku
Redhalah apa terjadi
Usahlah dikau kesali
Mungkin ada rahmat yang tersembunyi

Buat Ain dan Suzie, maafkan saya andai saya pernah mengguris hati korang. Saya cuma nak cakap, saya rindu sangat kat korang. Dulu kan kita pernah janji susah senang sama-sama. Semoga ukhuwah kita berkekalan. Saya sayang korang. Saya rindu sangat kat korang.

Artikel berkaitan: Ujian Ukhuwah

0 comments:

Post a Comment

Design by Abdul Munir
Modified by Kapt Ir Dr