10 April 2009

Kawan Lama..

Bismillah..

Tadi YM dengan seorang teman yang dah lama tak bertemu. Sama-sama tinggal di Jengka (tapi dia Jengka lain) dan satu sekolah menengah. Seronoknya dapat berbual dengan dia. Seriously, ana suka sangat kalau dapat berjumpa dan berbual dengan teman-teman sekolah lama. And suuuuukkkaaaaa sangat-sangat kalau dapat berita tentang walimah teman-teman lama. Sampai orang kata, "Eh, macam dia pula yang nak kahwin." Heheee..

Yang YM tadi, AMbI. Indah wajahnya seindah namanya. Mulia akhlaknya semulia perkataannya. Menjadi solehah bukan untuk mencari yang soleh. Tapi yakinnya dia yang solehah itu pasangannya soleh. Sekarang menuntut di Mesir, dan sudah pun berumahtangga pada bulan Syawal tahun lepas (banyak la jejaka-jejaka yang menangis dalam hati, hehe..). Zauj dia dulu senior sekolah kami, sekarang masih belajar di Madinah. Kat bawah ni gambar walimah diorang..

Dua pasang pengantin


A dan A

Actually tahun lepas nak post pasal walimah ni, tapi sebab dia ni delete Fs, jadi tak ada gambar nak letak. Hm, ana suka tengok wajah dia, cantik sangat. Dulu masa kat sekolah, kami selalu cakap, dia ni dah tahap wajib pakai purdah ni, bukan sunat lagi dah. Rupanya di Mesir dia memang pakai purdah pun.. =)

Seperkara lagi, bila pergi usrah, ana selalu terfikir, kawan-kawan ana ada usrah tak kat tempat diorang. Kalau ada, alhamdulillah.. Kalau tak ada, ruginya.. Isk.. Isk.. Tapi, seronoknya bila masa YM tadi dia kata dia ada usrah (^_^). Walaupun dia di Mesir, tapi usrah tu bukan bawah IM, sebab tak dibenarkan. Apa pun, ana seronok! Ana sangat seronok!

2 comments:

Atiqah said...

beruntungnye jd wanita yg cntk..tmbh2 cntk akhlaknye

permata said...

Amalkan doa ketika melihat cermin:

"Alhamdulillah, Allahumma Kama Hassanta Khalqi, Fahassin Khuluqi"

Maksudnya:

"Segala Puji Hanyalah Milik Allah, Ya Allah Sebagaimana Engkau Indahkan Wajahku, Maka Seperti Itulah Kau Mengindahkanlah Akhlakku"

Atau yg panjang sikit:

"Segala puji bagi Allah yang telah membaguskan kejadianku, kemudian mencantikkannya, memuliakan rupa wajahku dan kemudian menjadikan daku dari golongan orang-orang yang menyerah diri kpd Allah"

http://www.frim.gov.my/masjid/DOAGIF.HTM#DOA11

Post a Comment

Design by Abdul Munir
Modified by Kapt Ir Dr